Presentations at Professional Meetings

 
1.   
Tamer Bolat, Oya Aytemiz Seymen, Ayhan Gökdeniz ve Oya İnci Bolat (2004)., “An Ethical View on Manager Behaviours at Accomodation Establishments in the Periods of Crisis: An Evaluation with Respect to       Relative Ethics”, Amforth World Tourism Forum 2004, World Association for Hospitality and Tourism Education and Training-Akdeniz University School of Tourism&Hotel Management, Antalya-Turkey, pp.54-62.

2.    Oya Aytemiz Seymen, Tamer Bolat, Gülay Özdemir ve Barış Erdem (2003), “Örgütlerde Bedensel ve Zihinsel Engelli İşgörenlere Uygulanan Ayrımcılığın Önlenmesinde Uygulamalı Etikten Yararlanma: İnsan Kaynakları Yönetimi Boyutuyla Bir Değerlendirme”, 11. Ulusal Yönetim ve Organizasyon Kongresi, Afyon Kocatepe Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi, , Afyon, 22-24 Mayıs 2003, pp.279-280.

3.    Tamer Bolat, Oya Aytemiz Seymen ve Oya İnci Bolat (2001), “Termal Turizm İşletmelerinde İşgören Sağlığı ve İş Güvenliği Sorunları ve Çözüm Yolları: Bir Uygulama”, Birinci Ulusal Kaplıca Turizmi Sempozyumu, Balıkesir Üniversitesi Gönen Meslek Yüksekokulu, Gönen, 5-6 Mayıs 2001. pp.1-35.

4.    Tamer Bolat (2000), “Evaluation of ISO 14000 Standards in Accomodation Establishments”,  5 th International Forum on Tourism Statistics, Conference Proceedings, Glasgow Caledonian University, 19th-23rd June 2000.

5.    Tamer Bolat (2000), “Konaklama İşletmelerinde Eğitim Programlarının Değerlendirilmesi ve Bir Uygumla”, Turizm İşletmelerinde İnsan Kaynakları Yönetimi, Hafta Sonu Semineri VII, Erciyes Üniversitesi Nevşehir Turizm İşletmeciliği ve Otelcilik Yüksekokulu ve Kapadokya Turistik Otelciler ve İşletmeciler Derneği, 24-26 Kasım 2000, pp.148-159.

6.    Ayhan Gökdeniz, Oya Aytemiz Seymen ve Tamer Bolat (2000), “Her şey Dahil Pansiyon Türünün (All Inclusive) Turizm Sektöründeki İşletmeler Açısından Analizi ve Örnek Bir Uygulama”, 1. Ulusal Türkiye Turizmi Sempozyumu Tebliğ Kitapçığı, Türkiye Turizmini Araştırma Enstitüsü, İzmir, 2-3 Kasım 2000, pp.290-301.

7.    Tamer Bolat (2000), “Otel İşletmelerinde Stratejik Pazarlama Planlaması ve Bir Uygulama”, 5. Ulusal Pazarlama Kongresi, Antalya, 16-18 Kasım 2000, pp.137-158.

8.    Tamer Bolat and Oya Aytemiz Seymen (1997), “TQM in Lodging Sector: Evaluation of An Application”, 7th World Congress on Total Quality, Total Quality Management The Transforming Role of Quality in a Turbulent World, 16th-19th February 1997 New Delhi, Tata McGraw Hill Publishing Comp.Ltd., New Delhi .

9.    Tamer Bolat ve Oya Aytemiz Seymen (1996), “Konaklama İşletmelerinde Bir Toplam Kalite Yönetimi Aracı Olarak Kalite Çemberlerinin Hizmet Kalitesinin Artırılmasında Rolü ve Önemi”, Turizm İşletmelerinde Hizmet Kalitesi, Hafta Sonu Semineri III, Erciyes Üniversitesi Nevşehir Turizm İşletmeciliği ve Otelcilik Yüksekokulu, 13-15 Aralık 1996., pp.65-86.

10. Oya Aytemiz Seymen ve Tamer Bolat (1996), “Hizmet Kalitesinin Artırılmasında İç ve Dış Müşteri Tatmininin Ölçümü ve Değerlendirilmesi”, Turizm İşletmelerinde Hizmet Kalitesi, Hafta Sonu Semineri III, Erciyes Üniversitesi Nevşehir Turizm İşletmeciliği ve Otelcilik Yüksekokulu, 13-15 Aralık 1996, pp.244-258.

11. Oya Aytemiz Seymen ve Tamer Bolat (1996), “Konaklama Sektöründe Toplam Kalite Yönetimi: Bir Uygulamanın Değerlendirilmesi”, I.Uluslararası & VII: Ulusal Turizm Kongresi, Adnan Menderes Üniversitesi Turizm İşletmeciliği ve Otelcilik Yüksekokulu ve Kuşadası Belediyesi, 29 Kasım-3 Aralık 1996, pp.52-66.

12. Tamer Bolat (1995), “Konaklama İşletmelerinde Menü Planlaması ve Fiyatlandırma Çalışmalarının Bir Uygulama ile Değerlendirilmesi”, VI: Ulusal Turizm Kongresi, Adnan Menderes Üniversitesi Turizm İşletmeciliği ve Otelcilik Yüksekokulu ve Kuşadası Belediyesi, 18-20 Kasım 1996, pp.340-347.

Refereed Publications

1. Tamer Bolat and Ozgur Yilmaz (2009), “The Relationship between Outsourcing and Organizational Performance: Is it Myth or Reality for the Hotel Sector?”, International Journal of Contemporary Hospitality Management, 21(1), pp. 7-23 (SSCI).

2. Oya İnci Bolat, Tamer Bolat ve Oya Aytemiz Seymen (2009), “Güçlendirici Lider Davranışları ve Örgütsel Vatandaşlık Davranışı Arasındaki İlişkinin Sosyal Mübadele Kuramından Hareketle İncelenmesi”, Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 12(21), pp.215-239.

3. Oya İnci Bolat ve Tamer Bolat (2008), “Otel İşletmelerinde Örgütsel Bağlılık ve Örgütsel Vatandaşlık Davranışı İlişkisi”, Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 11(19), pp.75-94.

4. Oya Aytemiz Seymen ve Tamer Bolat (2007), “Kohlberg’in Bilişsel Ahlaki Gelişim Modelinden Yararlanan Etiksel Karar Verme Modellerinin Karşılaştırmalı Analizi”, Akdeniz Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, Cilt 7,  Sayı 13, pp.24-61.

5. Tamer Bolat, Oya Aytemiz Seymen ve Oya İnci Bolat (2006), “Örgütlerde Esnek Çalışma Uygulamaları ve Buna İlişkin Olarak 4857 Sayılı İş Kanununda Getirilen Düzenlemelerin İncelenmesi”, Gazi Üniversitesi İİBF Dergisi, Cilt 8, Sayı 1, pp.1-30.

6. Tamer Bolat ve Oya Aytemiz Seymen (2006), “Yönetim ve Örgüt Düşüncesinde Kurumsalcılık, Yeni Kurumsalcılık ve Kurumsal Eşbiçimlilik”, Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 16(1), pp. 223-254.

7. Tamer Bolat ve Özgür Yılmaz (2006), “Dış Kaynaklardan Yararlanma ve İşletme Performansı İlişkisi”, Akademik Fener, pp. 82-98.

8. Oya Aytemiz Seymen ve Tamer Bolat (2005), “Örgütlerde Bedensel ve Zihinsel Engelli İşgören Ayrımcılığı: Uygulamalı Etik Boyutuyla Bir Değerlendirme”, Öneri Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 6(23), pp. 35-45.

9. Oya Aytemiz Seymen, Tamer Bolat ve Hüseyin Çeken (2004), “Turizm İşletmelerinde Krizler, Etkileri ve Krizden Çıkış: Kriz Yönetimi”, Verimlilik Dergisi, 2004/2, pp. 105-140.

10. Tamer Bolat (2003), “Personeli Güçlendirme: Davranışsal ve Bilişsel Boyutta İncelenmesi ve Benzer Yönetim Kavramları ile Karşılaştırılması”, Atatürk Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi, 17(3-4), pp. 199-219.

11. Tamer Bolat ve Oya Aytemiz Seymen (2003), “Örgütlerde İş Etiğinin Yerleştirilmesinde “Dönüşümcü Liderlik Tarzı”nın Etkileri Üzerine Bir Değerlendirme”, Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Sosyal Bilimler Dergisi,  6(9), pp.59-85.

12. Tamer Bolat ve Oya Aytemiz Seymen (2003), “Örgütlerde İş Etiği ve Kariyer Yönetimi İlişkisi: Normatif Etik Boyutuyla Bir Değerlendirme”, Yönetim, İstanbul Üniversitesi İşletme Fakültesi İşletme İktisadı Enstitüsü Dergisi, Yıl 14, Sayı 45, pp.3-19.

13. Tamer Bolat (2002), “Implementation of the Hazard Analysis Critical Control Point (HACCP) System in a Fast Food Business”, Food Reviews International, 18(4),  pp.337-371, 2002 (SCI-Exp).

14. Tamer Bolat (2002), “SA 8000 Standardının Konaklama İşletmeleri Açısından Değerlendirilmesi”, Standard Ekonomik ve Teknik Dergi, Yıl 40, Sayı 482, pp.24-32.

15. Tamer Bolat (2001), “SA 8000 Sosyal Yükümlülük Standardı”, Standard Ekonomik ve Teknik Dergi, Yıl 40, Sayı 479, pp.80-84.

16. Oya Aytemiz Seymen ve Tamer Bolat (2001), “Total Quality Management and Creativity: An Evaluation with the Extent of the Function of Human Resources (A Comment)”, Dokuz Eylül Üniversitesi İşletme Fakültesi Dergisi, 2(2), pp.23-34.

17. Tamer Bolat (2000), “Konaklama İşletmelerinde TKY Yaklaşımı”, Önce Kalite, Yıl 7, Sayı 38, Kalder Yayını, pp.40-46.

18. Tamer Bolat ve Oya Aytemiz Seymen (1996), “Toplam Kalite Yönetimi İlkelerinin Konaklama İşletmeleri Açısından Değerlendirilmesi”, Turizmde Seçme Makaleler:26, Turizm Geliştirme ve Eğitim Vakfı Yayını No: 39, pp.30-48.

19. Tamer Bolat (1996), “Yiyecek İçecek İşletmelerinde Menü Planlama Sürecine Yön Veren Başlıca Unsurlar” Turizm&Teknik, Otel, Motel, Restaurant Araç ve Gereçleri Dergisi, Yıl 2, Sayı 10, pp. 54-55.

 

Books and Chapters of Book

1. Tamer Bolat (2008), Dönüşümcü Liderlik, Personeli Güçlendirme ve Örgütsel Vatandaşlık Davranışı İlişkisi, Detay Yayıncılık, Ankara.

2. Tamer Bolat, Oya Aytemiz Seymen, Oya İnci Bolat ve Barış Erdem (2009), Yönetim ve Organizasyon, 2.b., Detay Yayıncılık, Ankara.

3. Oya Aytemiz Seymen ve Tamer Bolat (Ed.) (2005), Küreselleşme ve Çok Uluslu İşletmecilik, Nobel Yayın Dağıtım A.Ş., Ankara.

4. Tamer Bolat (2005), “Çok Uluslu İşletmeler ve Şebeke Örgütlenme Modeli”, Küreselleşme ve Çok Uluslu İşletmecilik, (ed. Oya Aytemiz Seymen, Tamer Bolat), Nobel Yayın Dağıtım A.Ş., Ankara, pp.89-110.

5. Oya Aytemiz Seymen ve Tamer Bolat (2005), “Küreselleşme Olgusuna Kavramsal Bir Bakış”, Küreselleşme ve Çok Uluslu İşletmecilik, (ed. Oya Aytemiz Seymen, Tamer Bolat), Nobel Yayın Dağıtım A.Ş., Ankara, pp.3-31.

6. Tamer Bolat ve Oya Aytemiz Seymen (2005), “Çok Uluslu İşletmelerin Kavramsal Açıdan İncelenmesi”, Küreselleşme ve Çok Uluslu İşletmecilik, (ed. Oya Aytemiz Seymen, Tamer Bolat), Nobel Yayın Dağıtım A.Ş., Ankara, pp.53-67.

7. Tamer Bolat, Oya Aytemiz Seymen ve Hüseyin Çeken (2005), “Küreselleşmenin Boyutları ve Bu Süreçte Etkili Olan Faktörlerin Analizi”, Küreselleşme ve Çok Uluslu İşletmecilik, (ed. Oya Aytemiz Seymen, Tamer Bolat), Nobel Yayın Dağıtım A.Ş., Ankara, pp.33-52.

8. Necdet Hacıoğlu, Oya Aytemiz Seymen, Tamer Bolat ve Selda Çatak (2002), Balıkesir Üniversitesi İdari Teşkilatında İş Analizi Uygulaması ve İş Tanımı El Kitabı, Balıkesir Üniversitesi Basımevi Müdürlüğü, Balıkesir.

9. Oya Aytemiz Seymen ve Tamer Bolat (2002), Örgütsel Öğrenme, Ezgi Kitabevi, Bursa.

10. Tamer Bolat (2000), Toplam Kalite Yönetimi (Konaklama İşletmelerinde Uygulanması), Beta Basım Yayım Dağıtım A.Ş., İstanbul.