Akademik CV

ÖZGEÇMİŞ

GENEL

 

 
ADI SOYADI                                     : Barış ŞENTUNA              
YAZIŞMA ADRESİ                          : Balıkesir Üniversitesi  Fen Edebiyat Fakültesi Sosoyolpji Bölümü   BALIKESİR
DOĞUM TARİHİ ve YERİ            : 27.07.1978 / Balıkesir
TEL : +90 (266) 612 1000/4613 GSM: **
E-POSTA : barissentuna@balikesir.edu.tr FAKS :

 

EĞİTİM

ÖĞRENİM DÖNEMİ DERECE (*) ÜNİVERSİTE-FAKÜLTE ÖĞRENİM ALANI
2005-2010 Doktora Orta Doğu Teknik Üniversitesi Sosyal Bilimler EnstitüsüBeden Eğitimi ve Spor ABD – Ankara
2001-2004 Yüksek Lisans Orta Doğu Teknik Üniversitesi Sosyal Bilimler EnstitüsüFelsefe ABD — Ankara
1996-2001 Lisans, BOĞAZİÇİ Üniversitesi Fen Edebiyat Fakültesi , Felsefe Bölümü – İstanbul

 

AKADEMİK ve MESLEKİ DENEYİM

 

GÖREV DÖNEMİ ÜNVAN ÜNİVERSİTE BÖLÜM
2010-2011 Araş. Gör.Dr Placky Üniversitesi – Fiziksel Kültür Fakültesi – Çek Cumhuriyeti Rekreasyon Bölümü
2011-2012 Öğr. Gör. Dr. Balıkesir ÜniversitesiBeden Eğitimi ve Spor Yüksekokulu Beden Eğitimi Öğretmenliği
2012- halen Yard. Doç. Dr Balıkesir Üniversitesi Fen Edebiyat Fakültesi Sosyoloji Bölümü

 


 

UZMANLIK ALANLARI

- Spor Felsefesi

- Spor Sosyolojisi

- Modern Felsefe

- Spor Biliminde Sosyal Alanlar

 

YABANCI DİLLER

-İngilizce (IBT TOEFL__88)

-Latince (başlangıç düzeyinde)

-Antik Yunanca (başlangıç düzeyinde)

-Çekçe  (başlangıç düzeyinde)

-Osmanlıca (başlangıç düzeyinde)

 

(A) MAKALELER

A-2. SCI, SCI-Expanded, SSCI, AHCI ve Üniversitelerarası Kurulca benimsenen diğer alan indeksleri dışındaki indeks ve özler tarafından taranan dergilerde yayımlanan; teknik not, editöre mektup, tartışma, vaka takdimi ve özet türünden yayınlar dışındaki makaleler

A-2-1   Şentuna, B., Babayiğit İrez, G., Akpınar S., İrez S.G., Korkusuz, F. (2010). “Six Months Aikido Training Shortens Reaction Time”. International Journal of Human Sciences [Online]. 7:2.

A-2-2   Sentuna B, McNamee M, Korkusuz F, Kiraz E. (2010) “Qualitative Enquiry of Aikido Practitioners from  different levels to the Philosophical Discussion between Arts and Sports – The Case of Aikido in-between”, International Journal of Eastern Sports & Physical Education, Vol 8:2, pp. 35-43.

A-2-3   Sentuna, B. (2012) “An Easterner in the West: The philosophy of Krishnamurti and the road to a good life for the Martial Artist”, IQ Vol. 1, Issue 2 Institute of Martil Arts nad Sciences Quarterly: Manchester.

A-2-4   Şentuna, B. (2012) “Examination of Aikido and Injury – own reflections” . Ido Movement for Culture Journal of Martial Arts Anthropology  12(2):70-72

 

(B)  BİLDİRİLER

B-6  Uluslararası Kongrelerde Sunulan Bildiriler

B-6-a.1            Şentuna, B.(2005) “Philosophical Background of Turkish Physical Education System Objective Thirteen”. International Congress of International Council for Health, Physical Education, Recreation, Sport and Dance, Proceedings Book, 39(1),49-52.

B-6-a.2            Korkusuz, F. ,Şentuna, B., Babayiğit İrez, G., Akpınar S., Koçak S, İrez S.G (2006) “Düzenli Aikido Eğitimi Almış ve Bu eğitime Yeni Başlayan Bireyleri Bazı Fiziksel ve Motorik Özelliklerinin Karşılaştırılması” 9. Uluslarası Spor Bilimleri Kongresi, Muğla, Türkiye

B-6.b.1            Şentuna,B. (2006) Deconstructing Olympic Games. International Congress of European Collage of Sport Science, Lausanne, Book of Abstracts, p.22

B-6.b.2            Sentuna, B. (2007) “Deconstructing Referee” VIth World Congress on Science and Football, Book of Abstracts, January 16-20, 2007, Antalya, Turkey

B-6-b.2            Şentuna B.(2007) Genetically Modified Athletes: A Story of Philosophical Parenting, British Philosophy of Sports Association Congress, Leeds

B-6-b.3            Şentuna B. (2010) Transformations of “ethos”: The case of Aikido and some speculative thoughts on today’s sports British Philosophy of Sports Association Congress, Cardiff

B-6-b.4            Oztop, M., Sentuna, B., Kocak, S. (2010) Fair Play and its education: A historical Standpoint or a philosophical concept. International Congress of European Collage of Sport Science, Antalya.

B-6-b.5            Sentuna, B., McNamee, M., Korkusuz, F. (2010) Understanding Aikido as art and/or sport. International Congress of European Collage of Sport Science, Antalya.

B-6-b.6            Konukman F, Erdoğan Ş, Şentuna B, Gümüşdağ H. (2011) Fair Play and Character Development in School Physical Education Programs. International Congress of Association of Philosophy of Sports, Brockport, NYU, USA.

(F) ÖĞRETİM ETKİNLİKLERİ

Son bir yılda verilmiş dersler; Lisans

Dönem

Dersin Adı

Haftalık Saati

Öğrenci Sayısı

Teorik Uygulama
2011-2012İlkbahar Eğitim Psikolojisi

3

0

44

Eğitim Sosyolojisi

3

0

31

Spor Psikolojisi

3

0

42

Spor Sosyolojisi

3

0

25

Fair-Play Eğitimi

3

0

41

Antrenörlük Eğitimi

2

0

45

Spor Yönetiminde Liderlik

3

0

49

Özel Eğitim

3

0

38

Beceri Öğrenimi

3

0

40

 

Dönem

Dersin Adı

Haftalık Saati

Öğrenci Sayısı

Teorik Uygulama
2012-2013İlkbahar Felsefe Tarihi I

3

0

44

Felsefe Tarihi II

3

0

31

Çağdaş Felsefe

3

0

42

Felsefeye Giriş

3

0

25

Klasik Mantık

3

0

41

Modern Mantık

2

0

45

İstatistiğe Giriş

3

0

49

Bilg İst Uygulamaları

3

0

38

Sosyal Teori

3

0

40

 

 

(İ) DİĞER BİLİMSEL ETKİNLİKLER

51.1 Şentuna  B (2009) Olimpiyat oyunları felsefesinin yeniden yapılandırılmasına giriş, Yeni Dünya Düzeninde Olimpizm Sempozyumu, Hacettepe Üniversitesi

 

TEZLER:

Yüksek Lisans Tezi: Heidegger ve Derrida da Ölüm Kavramı

Doktora Tezi: FARKLI SEVİYELERDEN AİKİDO KATILIMCILARININ, AİKİDOYU DİĞER SPORLARDAN FARKLI OLARAK KAVRAMSALLAŞTIRMASI ÜZERİNE NİTEL VE FELSEFİ BİR ARAŞTIRMA:AKIL VE BEDEN BAKIŞ AÇILARINDAN

 

You’ll have clones waiting to be spliced in the arrival center but you won’t have any place to put them

Balıkesir Üniversitesi Sosyoloji Bölümü / Aikido Eğitmeni