BALIKESİR ÜNİVERSİTESİ NECATİBEY EĞİTİM FAKÜLTESİ EĞİTİM BİLİMLERİ BÖLÜMÜ


Dersin Kodu ve Adı

Türk Eğitim Sistemi ve Okul Yönetimi


Dönem

20013—2014 Bahar Dönemi


Öğretim Elemanı

ALİ TÜRER


03.02.2014

13.05.2014

Bahar Yarıyılı


03.02.2014

04.02.2014

Ders Ekleme-Çıkarma Günleri


11.6. 2014

13.06. 2014

Ara


14.05. 2014

23.05. 2014

Yarıyıl Sonu Sınavları


05.06.2009

11.06. 2014

Bütünleme Sınavları


Dersin Temel Kazanımları

AMAÇ:

Görev yapılan eğitim örgütlerinin yapı ve işleyişini kavrayabilme.

Eğitim sistemi ile ilgili yönetsel ilişkileri kuralına uygun yürütebilme.



ÇIKTILAR:

Dersin sonunda öğrenciler ;

Türk Eğitim Sisteminin örgüt yapısını amaç, yapı ve süreç yönünden tanıyabilir.

eğitim sistemin geliştirilmesine yönelik yapıcı tutum geliştirebilir.

okuldaki eğitim ve öğretim hizmetlerindeki rollerini etik ilkelere uygun olarak sergileyebilir.



Tarih

K/S

HAFTALIK DERS İÇERİKLERİ



3-7 Şubat

1

TÜRK EĞİTİM SİSTEMİNİN AMAÇLARI VE İLKELERİ



1

Özel eğitim kurumları; Özel eğitimde sistem basamakları


10-14 Şubat

1

EĞİTİM İLE İLGİLİ YASAL DÜZENLEMELER



1

TÜRK EĞİTİM SİSTEMİNDE ÖĞRETMEN YETİŞTİRME VE PROGRAM GELİŞTİRME


17-21 Şubat

1

TÜRK EĞİTİM SİSTEMİNİN GENEL YAPISI



1

TÜRK EĞİTİM SİSTEMİNDE YÜKSEK ÖĞRETİM, SORUNLAR, YAYGIN EĞİTİM


24-28 Şubat

1

ÖRGÜT VE YÖNETİM NEDİR ÖZELLİKLERİ NELERDİR?



1

YÖNETİM KURAMLARII


3 Mart

7 Mart

1

YÖNETİM SÜREÇLERİ



1

YÖNETİM SÜREÇLERİ


10-14 Mart

1

AÇIK SİSTEM OLARAK ÖRGÜT, OKUL YÖNETİMİNİN ÖZELLİKLERİ



1

OKULU YÖNETİMİ VE OKULU YÖNETME BİÇİMLERİ


17-21 Mart

1

OKULU YÖNETİCİLERİNDE OLMASI GREKEN ÖZELLİKLER



1

OKULA DAYALI YÖNETİM


24-28 Mart



ARA SINAV


31 Mart

4 Nisan


7-11 Nisan

1

OKULDA PERSONEL HİZMETLERİ



1

OKULDA OKULDA İŞ GÖREN HİZMETLERİ


14-18 Nisan

1

OKUL YÖNETİMİNDE ÖĞRENCİ HİZMETLERİ



1

ÖĞRENİM BELGELERİNİN DÜZENLENMESİ


20 24 Nisan

1

OKUL YÖNETİMİNDE EĞİTİM ÖĞRETİM İŞLERİ



1

OKULLLARDA ÖĞRETİM İLE İLGİLİ İŞLER


21 Nisan

25 Nisan

1

OKUL İŞLETMESİNİN YÖNETİMİ



1

OKULDA YAZIŞMA İŞLERİ


28 Nisan

2 Mayıs

1

OKUL YÖNETİCİSİNİN LİDERLİK ROLLERİ



1

OKULDA ÖĞRENME İKLİMİNİ GELİŞTİRMEK


5-9 Mayıs

1

OKUL YÖNETİCİSİNİN ÇEVRE VE AİLELER İLE İLİŞKİLERİ



1

Değerlendirme


KAYNAKLAR:

Ali Türer Özel Eğitim Ders Notları

Neriman Aral, Figen Gürsoy Özel Eğitime Giriş, Morpa Yay. İstanbul,2009

Ruhi Kılıç, Özel Eğitim Hizmetleri Tanıtım El Kitabı, www.meb.gov.tr

Süleyman Eripek ve Diğerleri, Özel Eğitim, Anadolu Üniv. Açık Öğr. Fak. Yayınları, 1998.



Ders Devamı: Türk Eğitim Sistemi ve Okul Yönetimi Dersi 2+0 zorunlu bir derstir. Öğrenciler dersin % 70’ine ( 14 X 2=28 toplam dönem kredi/saatinin 28 X0.70= 20 kredi/saatine devam etmek zorundadır. Devamsızlıktan kalan öğrenciler dönem sonunda ilan edilir. Devamsızlıktan kalan öğrenciler ara sınava girmiş olsalar bile sınavları yok sayılarak final ve bütünleme sınav haklarını yitirirler. Bu öğrenciler dersi tekrar almak zorundadır.


Dersin Değerlendirmesi: Öğrenciler devamını almak koşulu ile ara sınavdan altıkları notun %40’ı ile final notunun % 60’ının 60 ve üstü nota karşılık gelmesi durumunda başarılı sayılır. Final ve bütünlemede başarısız olan öğrenciler dersi tekrar almak zorundadır.